Reumanuoret liikkumaan -hanke mukana Educa 2023 -messuilla

Reumaliitto haluaa innostaa lapsia ja nuoria liikkumaan ja lisätä myönteisiä kokemuksia liikuntatilanteista.

Lapsia pelaamassa rantalentopalloa.
Kuva: Joonas Nyrhinen

Reumanuoret liikkumaan -hankkeen tavoitteena on tukea reuma- ja muita tuki- ja liikuntaelinsairauksia sairastavien kouluikäisten lasten ja nuorten mahdollisuuksia liikkua itselleen mielekkäällä tavalla.

”Liikunta voi tuottaa positiivisia kokemuksia ja vahvistaa tunnetta ryhmään kuulumisesta sairaudesta tai liikuntarajoitteesta huolimatta”, järjestösuunnittelija Heta Rissanen sanoo.

Tavoitteena on myös kehittää opettajien, valmentajien, ohjaajien ja vanhempien valmiuksia huomioida erilaisten lasten ja nuorten tarpeita liikuntatilanteissa.

Hankkeessa tuotettiin videosarja, jonka tarkoituksena on innostaa ja rohkaista kokeilemaan uusia tapoja liikkua sekä auttaa soveltamaan jo tuttuja lajeja sairauden edellyttämällä tavalla. Videoilla voi tutustua muun muassa padelin, uinnin, frisbeegolfin ja rantalentopallon soveltamiseen.

Reumanuoret liikkumaan -hankkeeseen ja materiaaleihin voi tutustua Educa2023-messuilla Helsingin Messukeskuksessa perjantaina ja lauantaina 27.-28.1.2023. Tervetuloa juttelemaan osastolle 6n95!

Lisätietoja antaa järjestösuunnittelija Heta Rissanen, Suomen Reumaliitto, heta.rissanen@reumaliitto.fi, p. 044 784 17 77

Reumanuoret liikkumaan -hanke
Reumanuoret liikkumaan -videosarja
Educa-messut 2023

Reumanuoret liikkumaan on opetus- ja kulttuuriministeriön rahoittama ja Suomen Reumaliiton koordinoima hanke (2021–2022).

Opetus- ja kulttuuriministeriön tunnus