Liikettä niveliin -kampanja

Liikettä niveliin -kampanja kannustaa liikkumaan itselle mielekkäällä tavalla ja näkemään arjen pienimmätkin liikkumishetken hyvinvointia edistävänä.

Kuvassa ihmisiä liikkumassa tuoleilla.

Osallistu Liikettä niveliin -kampanjaan 2.-30.4.!

Kampanja kannustaa liikkumaan itselle mielekkäällä tavalla ja näkemään arjen pienimmätkin liikkumishetket hyvinvointia edistävänä. Kyse voi olla kauppaan kävelemisestä, lumien kolaamisesta, siivoamisesta, kehonhuollosta tai ohjattuun liikuntaan osallistumisesta: kaikki liike lasketaan!

Tulosta itsellesi liikuntapäiväkirjapohja ja kirjaa liikkumisesi päiväkirjaan. Päiväkirjan täyttäminen auttaa sinua näkemään kaikki hyvä liike omassa arjessasi. Halutessasi voit asettaa itsellesi tavoitteita.

Tänä vuonna kampanja kannustaa kokeilemaan uutta lajia tai tapaa liikkua. Mikä voisi olla sinun kokeilusi? Halutessasi voit jakaa kokeilusi #liikettäniveliin #reumaliitto

Tehdään yhdessä arjen liike näkyväksi!

Miten Reumaliiton jäsenyhdistykset voivat olla kampanjassa mukana?

Kuvassa kaksi henkilöä venyttää kylkeä.
  • Lähettäkää jäsenistöllenne tietoa kampanjasta haluamallanne tavalla. Kannustakaa ja innostakaa liikkumaan!
  • Kokeilkaa yhdessä uutta lajia tai tapaa liikkua.
  • Halutessanne voitte pyytää osallistujia raportoimaan liikkumisestaan yhdistykselle. Voitte hyödyntää tässä valmista liikuntapäiväkirjapohjaa.
  • Pyytäkää osallistujia jakamaan omat aktiviteetit sosiaalisessa mediassa hastageja #liikettäniveliin ja #reumaliitto sekä mahdollinen oman yhdistyksenne aihetunniste # käyttäen.
  • Voitte lähettää kuvia ja lyhyen kuvauksen kampanjan aikaisista liikettä sisältävistä toiminnoistanne kirsi.kaipainen-pyykko@reumaliitto.fi. Jaamme näitä sosiaalisessa mediassa ja nostamme esille jäsenyhdistyksiemme monipuolista toimintaa!
  • Jokainen yhdistys voi muokata ohjeita omaan yhdistykseensä sopiviksi ja toteuttaa kampanjan itselleen parhaaksi katsomallaan tavalla. Tärkeintä on innostaa ja kannustaa osallistujia liikkumaan ja löytämään itselle sopivimmat tavat liikkua.
  • Kampanjaan osallistuneet yhdistykset voivat osallistua arvontaan. Lisätietoja yhdistyskirjeessä 3/2024.

Lisätietoja Liikettä niveliin -kampanjasta:

Kirsi Kaipainen-Pyykkö (TtM, th/sh) | Liikunnan ja terveyden asiantuntija | +358 444 341 588 | kirsi.kaipainen-pyykko@reumaliitto.fi