Toiminta-avustuksen hakeminen
Toiminta-avustusta voivat hakea sellaiset yhdistykset, jotka eivät saa suoraan STEA-avustusta. Tuen myöntämisen yleinen edellytys on, että yhdistys on Suomen Reumaliiton jäsen. Avustus jäsenyhdistysten toiminnan tukemiseksi on tarkoitettu yhdistyksen perustoiminnan tukemiseen.
Toiminta-avustusta haetaan täyttämällä sähköinen hakulomake. Vuoden 2026 avustuksen hakuaika on 15.10. –15.12.2025.
Yhdistyksille on lähetetty tietoa toiminta-avustuksen hakemisesta sähköpostitse 13.10.2025 (jakelulla puheenjohtaja, varapuheenjohtaja, sihteeri, rahastonhoitaja sekä yhdistyksen yleinen sähköpostiosoite, tiedot Kilta-rekisteri 13.10.2025).
Ennen hakulomakkeen täyttöä tutustu:
Hakulomakkeen liitteinä tulee olla:
- yhdistyksen vuodelle 2026 hyväksytty toimintasuunnitelma
- yhdistyksen vuodelle 2026 hyväksytty talousarvio
- tilinpäätösasiakirjat ja toiminnantarkastajan/-ien tai tilintarkastajan/ien lausunto vuodelta 2024, ellei niitä ole toimitettu jo vuoden 2024 avustuksen käyttöselvityksen yhteydessä keväällä 2025.
Mainitut liitteet liitetään sähköisesti täytettävän hakemuslomakkeen liitteiksi.
Mikäli yhdistyksen kokous ei 15.12.2025 mennessä ole käsitellyt vuoden 2026 toimintasuunnitelmaa ja talousarviota, tulee sen toimittaa yhdistyksen syys- tai vuosikokouksen vahvistamat asiakirjat Reumaliittoon viipymättä kokouksensa jälkeen sähköpostitse osoitteeseen toiminta-avustus@reumaliitto.fi.
Hakemukset liitteineen voi toimittaa maapostina vain siinä tapauksessa, että yhdistyksellä ei ole käytössä sähköisiä yhteyksiä. Postiosoite: Suomen Reumaliitto ry, Ilkantie 4, 00400 Helsinki (kuoreen merkintä Toiminta-avustus 2026). Paperisen hakemuksen lähettämisestä tulee ilmoittaa erikseen Jenni Laaksoselle, jenni.laaksonen@reumaliitto.fi puh. 040 504 6299.
Vuoden 2026 toiminta-avustukseen liittyen on loka-marraskuussa 2025 pidetty Teamsin välityksellä kolme saman sisältöistä infotilaisuutta. Alta löydät infotilaisuuksissa esitetyn materiaalin. Materiaalissa myös esitettyjä kysymyksiä vastauksineen.