Uusi Nivelpsoriasis-opas saatavilla

Suomen Reumaliitto on julkaissut päivitetyn Nivelpsoriasis-oppaan yhteistyössä Psoriasisliiton kanssa. Opas on tarkoitettu henkilöille, jotka joko epäilevät tai ovat juuri saaneet tietää sairastavansa nivelpsoriasista. Se palvelee myös sairastuneiden läheisiä sekä terveydenhuollon ammattilaisia.

Oppaassa kerrotaan perustasolla, mistä nivelpsoriasiksessa on kyse ja miten se todetaan. Oppaassa käydään läpi eri oireita, nivelpsoriasiksessa taudinkulku on usein hyvin yksilöllistä. Oppaassa neuvotaan myös kenen puoleen voi kääntyä ja valotetaan taudin hoitoa. Siinä kerrotaan lisäksi, miten terveellisistä elintavoista voi olla apua. Nivelet voivat paremmin, kun huolehditaan tasapainoisesta ravinnosta, liikunnasta ja levosta.

Potilasjärjestöt tarjoavat sairauden kohtaamisessa vertaistukea sairastuneelle ja hänen perheelleen. Esitteen lopusta löytyy lisää tietoa myös Reumaliiton ja Psoriasisliiton tarjoamasta toiminnasta.

• Opas löytyy Reuma-Aapisesta
  • Oppaan voi tilata kolmen euron ja postikulujen hintaan painettuna TuleShopista.

Nivelpsoriasis -opas kansi