Vantaa

Helsingin Reumayhdistys ry.

To 25.4.2024 klo 15.00 Ilmailumuseo - sisältäen entisöintiosaston
Opastettu kierros, kesto n. 1,5 h

Suomen ilmailumuseo esittelee sekä suomalaista sotilas- etä siviili-ilmailua ja niiden kehittymistä osana maamme historiaa. Museon kokoelmien painopistenä on suomalaisten suunnittelemat tai käyttämät lentokoneet ja suomalainen ilmailu. Mueson ainutlaatuisten koneiden lisänä ovat niihin liittyvät monet tarinat, joita oppaamme kertoo opastuksen aikana. Nyt on ainutlaatuinen tilaisuus päästä tutustumaan myös museon entisöintitilassa tehtävään lentokoneiden entisöintityöhön, johon ei yksittäinen museossa kävijä pääse.

Ilmailumuseo sijaitsee Vantaalla Aviapoliksen juna-aseman tuntumassa, Karhumäentie 12, 01530 Vantaa. Pihalla on myös runsaasti pysäköintitilaa. Mukaan mahtuu 20 henkilöä (minimi 8 henkilöä), paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Kokoonnumme sisäänkäynnin yhteydessä klo 14.45.

Yhdistys maksaa opastuksen ja jokainen oman pääsylippunsa (12 € / eläk. 6 € / museokortilla  ilmainen).