Unelmien työ? Osallistu Edgar Stene -kirjoituskilpailuun

Kuvituskuva Edgar Stene-kirjoituskilpailu
Kuva Green Chameleon / Unsplash

Edgar Stene -kirjoituskilpailun teemana on tänä vuonna unelmien työ. Työ voi tuoda elämään sisältöä ja merkitystä sekä auttaa elämään itsenäistä elämää. Kirjoitukset voivat käsitellä muutakin kuin palkkatyötä, myös vapaaehtoistyö ja perheen parissa tehtävät kotityöt käyvät aiheiksi.

Miten työnantaja voi tukea ja auttaa sinua unelmatyössäsi? Millainen olisi unelmiesi työnantaja? Miten parhaiten voisit osallistua itsellesi mieleiseen vapaaehtoistyöhön? Miten voisi raivata pois ne esteet, jotka ehkä estävät reuma- ja tuki- ja liikuntaelinsairaita tekemästä unelmiensa työtä?

Kerro omista kokemuksistasi, unelmistasi ja toiveistasi.

Kuka voi osallistua?

Kilpailu on avoinna kaikille täysi-ikäisille, joilla on itsellään jokin reuma- tai tuki- ja liikuntaelinsairaus.

Aikataulu

Kilpailu on kaksiosainen. Eri maiden reumaliitot järjestävät kansallisen kilpailun.  Niiden parhaimmisto lähetetään yleiseurooppalaiseen kilpailuun.

Suomen kilpailun järjestelyistä vastaa Reuma-lehti. Suomen kilpailuun osallistuvien tekstien on oltava perillä Reumaliitossa 28.11.2018 mennessä.

Suomen kilpailun voittajateksti käännetään englanniksi ja se osallistuu yleiseurooppalaiseen kilpailuun. Kansainvälisen kilpailun voittaja selviää maaliskuussa 2019.

Miten osallistun?

Tekstin pituus saa olla enintään kaksi A4-liuskaa. Voit kirjoittaa suomeksi tai ruotsiksi.

Tekstin muoto on vapaa. Voit kirjoittaa vaikka kertomuksen, runon tai novellin. Kirjoituksen teema on unelmien työ. Voit otsikoida kirjoituksesi itse.

Lähetä kirjoitus Reuma-lehden toimitukseen 28.11. mennessä. Voit lähettää kirjoituksen joko sähköpostilla tai kirjepostina. Sähköpostilla osoitteeseen sonja.holma@reumaliitto.fi tai kirjeitse: Kirjoituskilpailu / Sonja Holma, Reumaliitto, Iso Roobertinkatu 20-22 A, 00120 Helsinki.

Liitä mukaan erillisellä paperilla tai tiedostolla yhteystietosi ja perustietoja itsestäsi (esimerkiksi ikä, sairaus, ammatti, milloin olet sairastunut).

Osallistumisen ehtona on, että sallit nimesi käytön ja hyväksyt tekstin julkaisemisen Reuma-lehdessä.

Arvostelu ja palkinnot

Reumaliiton arvostelulautakunta valitsee Suomen kilpailun parhaat kirjoitukset. Lautakunnan sihteerinä toimii toimittaja Sonja Holma.

Suomen kilpailun parhaat kirjoitukset palkitaan kirjalahjoilla. Voittajat valitaan joulukuussa 2018 ja heidän nimensä julkaistaan vuoden 2018 ensimmäisessä Reuma-lehdessä. Voittajille ilmoitetaan myös henkilökohtaisesti.

Voittajateksti osallistuu kansainväliseen kilpailuun.

Kansainvälisen kilpailun palkinto on tuhat euroa. Palkinto luovutetaan voittajalle Euroopan vuosittaisessa reumakonferenssissa kesäkuussa 2019. Konferenssi järjestetään Madridissa, Espanjassa. Voittajan matka ja majoittuminen maksetaan.