Reumaklubi – uusi virtuaalinen kohtaamispaikka

Reumaliitto on avannut kaikille reuma- sekä tuki- ja liikuntasairauksien kanssa eläville ihmisille avoimen virtuaalisen kohtaamispaikan.

Reumaklubilla voi järjestää matalalla kynnyksellä kerhoja, tapaamisia ja aktiviteetteja. Myös yhdistysten kokoukset onnistuvat klubilla kätevästi. Viisi erilaista huonetta mahdollistavat sen, että jokainen löytää omaan tapahtumaansa ja tarpeeseensa soveltuvan kohtaamispaikan.

Sivuston käyttöön tarvitaan vain nettiyhteys ja tietokone tai mobiililaite. Sovellusten lataamista tai kirjautumista ei siis tarvita. Riittää, että laitteen kamera ja mikrofoni ovat käytössä.

”Virtuaalisen kohtaamispaikan tarve muuttui akuutiksi koronan myötä. Sille on kuitenkin paikkansa myös sitten, kun voimme jälleen tavata toisiamme. Virtuaalinen ja kasvokkainen vuorovaikutus tukevat toisiaan”, hankesuunnittelija Kasperi Holmberg Reumaliitosta sanoo.

”Monilla mahdollisuudet osallistua livetoimintaan ovat rajalliset myös koronan jälkeen. Reumaklubi tuo ihmiset ja vertaistuen muutaman klikkauksen päähän”, hän jatkaa.

Reumaklubia kehitetään yhdessä yhdistysten ja jäsenten kanssa.

”Klubia pitää kehittää niin, että se vastaa oikeisiin tarpeisiin. Haluamme, että se palvelee monipuolisesti riippumatta diagnoosista, sairauden vaiheesta tai iästä”, Holmberg sanoo.

”Kiitän kaikkia kehittämistyöhön osallistuneita, etenkin niitä jäseniä, jotka ovat käyttäneet aikaansa Reumaklubin kehittämiseen ja antaneet arvokasta palautetta ja ideoita. Uskon, että Reumaklubin toiminta tulee olemaan hyvin monipuolista.”

Palautetta Reumaklubista voi antaa osoitteeseen reumaklubi@reumaliitto.fi.

Reumaklubi löytyy osoitteesta reumaklubi.reumaliitto.fi

Facebookissa kannattaa liittyä Reumaklubi-ryhmään, jossa kuulee klubin tuoreimmat uutiset

Reumaklubin huoneita.