Lähde ehdolle Reumaliiton hallitukseen

Paikka Reumaliiton hallituksessa on mahdollisuus parantaa reuma- ja tule-sairaiden asemaa Suomessa ja tehdä töitä sen eteen, ettei kukaan jäisi sairautensa kanssa yksin.

Reumaliiton valtuusto valitsee tammikuun kokouksessaan liitolle hallituksen seuraavalle kolmivuotiskaudelle 2021–2023. Hallitukseen valitaan puheenjohtaja, varapuheenjohtaja, kuusi jäsentä ja kolme varajäsentä.

Sinustako hallituksen jäsen?

Ehdolle voi lähteä monenlaisista taustoista, tärkeintä on vahva halu edistää reuma- ja tule-sairaiden asioita. Sinulla voi olla kokemusta yhdistys- ja järjestötoiminnasta tai hallitustyöskentelystä. Ehkä sairastat itse jotakin reuma- tai tule-sairautta tai tiedät paljon sairauksien hoidosta ja terveydenhuoltojärjestelmästä. Voit myös olla esimerkiksi lainsäädännön tai varainhankinnan osaaja. Hallituksen jäsenet täydentävät toinen toisiaan osaamisellaan.

Varmaa on, että saat rinnallesi osaavat ja motivoituneet tekijät, joiden kanssa työskennellä yhteisten tavoitteiden eteen.

Mitä hallitus tekee?

Hallitus toimeenpanee valtuuston päätökset, hoitaa liiton asioita ja ohjaa toimintaa. Hallitus seuraa Reumaliiton toimintaympäristöä ja toimintaa ja tekee valtuustolle esityksiä liiton toiminnan kehittämiseksi.

Mistä hallitus vastaa?

Hallitus hoitaa Reumaliiton asioita lain, sääntöjen ja valtuuston päätösten mukaan. Hallitus huolehtii, että kirjanpito on lainmukainen ja varainhoito luotettavalla pohjalla. Hallitus edustaa Reumaliittoa ja vastaa tehtävistään yhteisvastuullisesti ja henkilökohtaisesti.

Kuinka usein hallitus kokoontuu?

Hallitus kokoontuu tarpeen mukaan, yleensä 6–10 kertaa vuodessa. Kokoukset järjestetään pääsääntöisesti arkisin Helsingissä tai etäyhteyden avulla.

Miten toimin?

Hallituksen jäsenet valitaan valtuuston kokouksessa 30.1.2021. Saadaksesi esittelysi kaikkien valtuutettujen tietoon, voit käydä täyttämässä Webropol-lomakkeen osoitteessa https://webropol.com/s/ehdokasesittely 17.1.2021 mennessä. Halutessasi voit liittää siihen maksimissaan kahden minuutin mittaisen esittelyvideon tai muun dokumentin.

Sinun tulee myös olla yhteydessä yhteen tai useampaan valtuuston jäseneen (katso valtuutetut ja yhteystiedot), jotta voit tulla esitetyksi kokouksessa.

Lisätiedot:

Valtuuston puheenjohtaja Tarja Filatov, 050 5113 112, tarja.filatov(at)eduskunta.fi
Valtuuston varapuheenjohtaja Ulla Lehtikangas 044 0426 317, ulla.lehtikangas(at)reumaliitto.fi

Lue myös:

Uutinen 24.11.2020: Tarja Filatov jatkaa Reumaliiton valtuuston puheenjohtajana

Lähde ehdolle Reumaliiton hallitukseen. Tee ehdokasesittely 17.1.2021 mennessä!