Ilmoita yhdistys mukaan eduskuntavaalien Pieni ele -keräykseen

Pieni ele -keräys järjestetään 22.–28.3. ja 2.4.2023 eduskuntavaalien yhteydessä äänestyspisteillä. Lahjoitukset käytetään kotimaan vammaisten ja pitkäaikaissairaiden hyväksi.

Reumaliitto on Pieni ele -keräyksen jäsenjärjestö.

Uusien yhdistysten ilmoittautuminen 30.9. mennessä.

Uusien mukaan tulevien yhdistysten ilmoittautumisia otetaan vastaan 30.9.2022 asti.

Yhdistysten tietojen päivitys syyskuussa

Jokainen keräyksessä mukana ollut yhdistys saa automaattisesti pieneltä eleeltä yhdistyspäivityspyynnön syyskuun aikana. Päivityspyyntö lähtee myös niille yhdistyksille, jotka ovat olleet tauolla edellisessä keräyksessä.

Pieni ele -varoilla parannetaan pitkäaikaissairaiden ja vammaisten asemaa

Pieni ele -keräys järjestetään valtakunnallisten vaalien yhteydessä suomalaisen vammais- ja terveystyön hyväksi. Seuraava keräys on 2023 eduskuntavaalien aikaan.

Lahjoitukset jaetaan 15 eri järjestön kesken. Puolet lahjoitusten tuotosta jää paikallistasolle yhdistysten toimintaan ja puolet ohjautuu valtakunnalliseen työhön vammaisten ja sairaiden aseman parantamiseksi. Järjestöt ja niiden paikallisyhdistykset käyttävät keräysvarat mm. vertaistukeen, kuntoutukseen, neuvontaan ja apuvälineiden hankintaan. Keräystuotoista saa apua yli 300 000 pitkäaikaissairasta ja vammaista Suomessa.

Haluatko tietää lisää?

• Tule mukaan yhdistyksille tarkoitettiin etätapaamiseen to 1.9.2022 klo 13–13.30, jossa voit avoimesti kysyä keräyksestä lisää. Ilmoittaudu mukaan jo tänään lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info(at)pieniele.fi
  • Keräyskoordinaattori Minna vastaa myös kysymyksiin sähköpostitse info(at)pieniele.fi ja puhelimitse 0400 887 114 (soittoaika arkisin klo 9–10 ja 13–15).

Nainen hymyilee keräyslipas kädessään vihreässä liivissä-