Haku koulutukseen käynnissä: Reumaa sairastavan suunnitelmallinen hoitotyö sairaanhoitajille

Sairaanhoitajille suunnattu koulutus toteutetaan Reumaliiton ja Tampereen ammattikorkeakoulun yhteistyönä. Haku koulutukseen on nyt avoinna.

Hoitaja työasussaan
Kuvituskuva: Rawpixel

Järjestyksessä kolmas Reumaa sairastavan suunnitelmallinen hoitotyö -koulutus alkaa joulukuussa 2022. Hakuaika koulutukseen on 5.9.–30.10.2022.

Koulutus on tarkoitettu terveysalan opistoasteen tai ammattikorkeakoulututkinnon suorittaneille sairaanhoitajille, jotka työskentelevät reumaa sairastavien parissa esimerkiksi terveyskeskuksissa, osastoilla, poliklinikoilla tai erikoissairaanhoidossa.

Koulutus toteutetaan 1.12.2022–21.4.2023. Opinnot ovat laajuudeltaan 10 opintopistettä.

Koulutus jakautuu kahteen 5 opintopisteen moduuliin, joista ensimmäisessä perehdytään keskeisiin reumasairauksiin ja hoitotyön perusteisiin käytännönläheisesti. Toisessa moduulissa syvennetään reumahoitotyön osaamista myös harvinaisempien reumasairauksien ja eri-ikäisten osalta painottaen erityisesti yhteistyösuhteen ja hoitotyön kehittämisen näkökulmaa näyttöön perustuen.

Moduulit toimivat jatkumona toisilleen, mutta opiskelija voi halutessaan osallistua vain toiseen. Koulutus toteutetaan monimuoto-opiskeluna, jossa vuorottelevat lähiopetus ja itsenäinen opiskelu.

Koulutuksessa ei ole osallistumismaksua, Reumaliitto yhteistyökumppaneineen tarjoaa koulutuksen osallistujille.

Lisätiedot ja ilmoittautumislomake löytyvät Tampereen ammattikorkeakoulun sivuilta.

Yhteistyössä:

Reumaliiton apilalogo

Tampereen yliopiston ja ammattikorkeakoulun logo

Suomen Reumahoitajayhdistyksen logo

Abbvien logo