Koulutus sairaanhoitajille: Reumaa sairastavan suunnitelmallinen hoitotyö

Sairaanhoitajille suunnattu koulutus toteutetaan Reumaliiton ja Tampereen ammattikorkeakoulun yhteistyönä. Haku koulutukseen on nyt avoinna.

Oletko sairaanhoitaja, jota reumatyö kiinnostaa? Teetkö jo töitä reumasairaiden parissa, mutta haluat kouluttautua? Hae siis mukaan täydennyskoulutukseen! Kuvituskuvana mieshoitaja vihreässä työasussa.
Kuvituskuva: Rawpixel.com

Järjestyksessä toinen Reumaa sairastavan suunnitelmallinen hoitotyö -koulutus alkaa syksyllä. Hakuaika koulutukseen on 1.5.–29.8.2021.

Koulutus on tarkoitettu terveysalan opistoasteen tai ammattikorkeakoulututkinnon suorittaneille sairaanhoitajille, jotka työskentelevät reumaa sairastavien parissa esimerkiksi terveyskeskuksissa, osastoilla, poliklinikoilla tai erikoissairaanhoidossa.

Koulutus toteutetaan 7.10.2021–18.2.2022. Opinnot ovat laajuudeltaan 10 opintopistettä.
Koulutus jakautuu kahteen 5 opintopisteen moduuliin, joista ensimmäisessä perehdytään keskeisiin reumasairauksiin ja hoitotyön perusteisiin käytännönläheisesti. Toisessa moduulissa syvennetään reumahoitotyön osaamista myös harvinaisempien reumasairauksien ja eri-ikäisten osalta.

Moduulit toimivat jatkumona, mutta opiskelija voi halutessaan osallistua vain toiseen. Koulutus toteutetaan monimuoto-opiskeluna, jossa vuorottelevat lähiopetus ja itsenäinen opiskelu.

Koulutuksessa ei osallistumismaksua, Reumaliitto yhteistyökumppaneineen tarjoaa koulutuksen osallistujille.

Lisätiedot ja ilmoittautumislomake löytyvät Tampereen ammattikorkeakoulun sivuilta.

Tulostettava esite koulutuksesta (A4 kokoinen, PDF-tiedosto)