Ulla Lehtikangas Reumaliiton puheenjohtajaksi

Hymyilevät naisen kasvot,.

Ylivieskalainen Ulla Lehtikangas on Suomen Reumaliitto ry:n hallituksen uusi puheenjohtaja.

Reumaliiton valtuusto valitsi lauantaina 27.1. Lehtikankaan, s. 1962, yksimielisesti hallituksen puheenjohtajaksi kaudelle 2024–2026.

Nainen hymyilee ulkona talvitakissa, taustalla luminen maisema.
Kuva: Jari Lehtikangas.

Lehtikankaalla on pitkä kokemus Reumaliiton luottamusjohdossa. Hän on toiminut neljä kautta valtuuston varapuheenjohtajana. Hänellä on osaamista niin paikallisen, alueellisen kuin valtakunnallisen tason päätök­senteossa.

”On tärkeää valvoa jäsenistön etujen ja oikeuksien toteutumista hyvinvointialueilla ja kunnissa. Haluan hyödyntää yhteistyö- ja vaikuttamisverkostojani, jotta palvelut tavoittavat niitä tarvitsevat”, sanoo Lehtikangas.

Lehtikangas on Ylivieskan kaupunginvaltuutettu ja Pohjos-Pohjanmaan hyvinvointialueen alueellisen neuvottelukunnan jäsen. Hän on toiminut Kalajokilaakson reumayhdistyksessä yli 30 vuotta muun muassa puheenjohtajana ja hallituksen varajäsenenä .

”Haluan myös edistää yhdistysten toimintaedellytyksiä ja kannustaa vapaaehtoistoimijoita kehittämään arvokasta toimintaansa niin, ettei kenenkään tarvitse jäädä yksin.”

Hallituksen varapuheenjohtajana jatkaa heinolalainen Kari Mikkola Vihdin Reumayhdistyksestä.

Reumaliiton hallitukseen 2024-2026 tulivat valituiksi Katja Metsävainio Tampereelta, Anna Poropudas Oulusta, Mikko Remes Helsingistä, Anne Huusko Siilinjärveltä, Seppo Lehikoinen Joensuusta ja Helena Sirviö Suomussalmelta.

Varajäseniksi valittiin Seija Heiskanen Kuusamosta, Jenni Pohjonen Eurasta ja Hannu Turpeinen Lempäälästä.

Lisätietoja

Ulla Lehtikangas, hallituksen puheenjohtaja, Reumaliitto, ulla.lehtikangas@reumaliitto.fi, 044 042 6317
Anu Uhtio, toiminnanjohtaja, Reumaliitto, anu.uhtio@reumaliitto.fi, 044 709 8138

Suomen Reumaliitto ry on kansanterveys-, potilas-, vammais- ja liikuntajärjestö. Se edistää reuma- ja muihin tuki- ja liikuntaelinsairauksiin sairastuneiden ihmisten hyvinvointia tarjoamalla tietoa, tukea ja toimintaa. Reumaliitto vaikuttaa yhteiskunnassa, rakentaa reumayhteisöä ja helpottaa sairastavien ihmisten elämää yhdessä jäsenyhdistystensä kanssa. Reumaliitolla on 129 jäsenyhdistystä eri puolilla Suomea ja 28 590 jäsentä.