Kampanjat ja hankkeet

Tälle sivulle on koottu tietoa Reumaliiton kampanjoista ja hankkeista.

Sairaan hyvä hoitopolku -kampanja 2022–2023 edisti reumasairauksien hoidon sujuvuutta.

Sairaan hyvä hoitopolku -logoteksti vihreällä taustalla.

Liikettä niveliin -kampanja 2.-30.4.2024

Liikettä niveliin -kampanja kannustaa liikkumaan itselle mielekkäällä tavalla ja näkemään arjen pienimmätkin liikkumishetken hyvinvointia edistävänä.

Kuvassa ihmisiä liikkumassa tuoleilla.

Omahoitopolku – oman hyvinvointisi tueksi

Reumaliiton Omahoitopolku tarjoaa tietoa, tukea ja työkaluja oman hyvinvointisi edistämiseen.

Omahoitopolku-hankkeen logo, jossa sydämen keskellä kulkee polku ja tienviitta opastaa polulle.

Reumatroppi – hyvinvointia ja hauskanpitoa porukalla

Hyvinvointi koostuu arjen pienistä teoista. Reumatroppi-toiminnassa etsitään tapoja edistää omaa terveyttä ja hyvinvointia mukavassa vertaisporukassa.

Piirroskuvassa ikäihmisiä tanssimassa letkajenkkaa.

Keltaisen nauhan päivä

Reumaliiton iloisen liikunnallinen Keltaisen nauhan päivä on nostanut esille arkiliikunnan merkitystä tuki- ja liikuntaelinsairauksien ennaltaehkäisijänä kahdenkymmenen vuoden ajan!

Reumanuoret liikkumaan

Hanke innosti lapsia ja nuoria liikkumaan vuosina 2021–2022. Tavoitteena oli lisätä positiivisia kokemuksia liikuntatilanteista ja vahvistaa tunnetta ryhmään kuulumisesta sairaudesta tai liikuntarajoitteesta huolimatta.

Reumanuoret liikkumaan -merkki.