Digilehtiohjeet

Reuma-lehti ilmestyy sekä paperilla että diginä. Lehden kaksi tuoreinta numeroa ovat vain jäsenten ja tilaajien luettavissa. Vanhemmat numerot vapautuvat kaikkien luettaviksi.

Tältä sivulta löydät ohjeet siihen, miten aloittaa digilehden käyttö.

Reuma-lehden kansia. Kuvassa on viisi eri kantta vuosilta 2022-2023.

Jutut voi lukea tai kuunnella

Digiversiota voi lukea tietokoneella, puhelimella tai tabletilla. Jutut voi myös kuunnella.

Tietokoneella lehteä voi lukea selaimessa osoitteessa lehti.reumaliitto.fi. Puhelimille ja tableteille on tarjolla Reuma-lehden oma sovellus eli appi. Se löytyy sovelluskaupoista nimellä Reuma-lehti.

Digilehden tekstiä voi halutessaan suurentaa tai pienentää. Jutut voi avata näköisversion lisäksi myös helposti luettavana tekstiversiona.

Palvelun käyttämistä varten on luotava digitaalinen käyttäjätili. Sen luomiseen tarvitset toimivan sähköpostiosoitteen. Jos kuulut Reumaliittoon, liitä käyttäjätiliin myös Reumaliiton jäsennumerosi. Silloin saat käyttöösi myös vain jäsenille tarkoitetun materiaalin.

Digilehden teknisessä toteutuksessa käytetään ruotsalaisen Textalk-yhtiön Prenly-nimistä alustaa. Tarkemmat ohjeet digilehden käyttöönottoon löydät alta, sekä sovellukselle että tietokoneen selaimelle.

Sovellus puhelimelle tai tabletille

Puhelimille ja tableteille on tarjolla Reuma-lehden oma sovellus eli appi. Se löytyy sovelluskaupoista nimellä Reuma-lehti. Sovellus ladataan omalle laitteelle.  Sille kannattaa antaa lupa lähettää push-ilmoituksia. Silloin saat laitteeseesi ilmoituksen, kun lehden uusi numero ilmestyy.

Luo sovelluksen käyttöä varten digitaalinen tili haluamallasi sähköpostiosoitteella. Jotta saat kaiken sisällön käyttöösi, yhdistä digitaaliseen tiliisi jäsennumerosi. Se löytyy paperisen Reuma-lehden takasivun osoitekentästä, oman nimesi yläpuolelta.

Näin luet Reuma-lehteä tietokoneella

Jos nettipalveluihin kirjautuminen on sinulle tuttua, toimi kuten tavallisesti. Luo digitaalinen tili haluamallasi sähköpostiosoitteella. Jotta saat kaiken sisällön käyttöösi, yhdistä digitaaliseen tiliisi jäsennumerosi. Se löytyy paperisen Reuma-lehden takasivun osoitekentästä, oman nimesi yläpuolelta.

Yksityiskohtaiset ohjeet Reuma-lehden digiversioon kirjautumiseen

Jos kaipaat yksityiskohtaisia ohjeita lehden digiversioon kirjautumiseen, seuraa näitä neuvoja.

• Avaa verkkosivu osoitteessa lehti.reumaliitto.fi
  • Napsauta sivun oikeassa yläkulmassa olevaa tekstiä ”Kirjaudu sisään”.
  • Näkyviin tulee ruutu, jossa lukee ”Kirjaudu digitaalisella tililläsi”. Kun tulet palveluun ensimmäistä kertaa, paina ruudun alaosassa olevaa tekstiä ”Luo tili”.
  • Saat näkyviin ruudun, jossa lukee ”Luo digitaalinen tili”. Se kysyy sähköpostiosoitetta ja salasanaa. Anna haluamasi sähköpostiosoite ja uusi salasana. Keksi tätä palvelua varten uusi salasana, älä siis anna sähköpostisi salasanaa. Paina ”Luo tili” -painiketta.
  • Sen jälkeen ”Luo tili” -painikkeen alle tulee teksti: ”Aktivointisähköposti on lähetetty annettuun sähköpostiosoitteeseen.”
  • Mene seuraavaksi antamaasi sähköpostiin. Siellä on viesti otsikolla ”Aktivoi tilisi kohteessa Reuma”.
  • Avaa viesti. Napsauta painiketta, jossa lukee ”Vahvista tili”.
  • Näkyviin tulee ruutu, jonka otsikko on ”Tilisi on nyt aktivoitu”. Ruudussa on kaksi vaihtoehtoa: ”Yhdistä tili tilaukseen” ja ”Jatka ilman yhdistämistä”.
  • Jos olet Reumaliiton jäsen tai muuten Reuma-lehden tilaaja, sinun kannattaa valita vaihtoehto ”Yhdistä tili tilaukseen”. Yhdistämistä varten tarvitset jäsen- tai tilausnumerosi. Se löytyy painetun Reuma-lehden takasivun osoitekentästä, oman nimesi yläpuolelta. Syötä numero ja paina ”Rekisteröi”.
  • Esiin tulee Tilaustiedot-sivu. Sillä näkyy jäsennumerosi lisäksi myös nimesi. Muita tietoja tähän ei tarvita.
  • Jos sinulla ei ole jäsennumeroa, voit valita vaihtoehdon ”Jatka ilman yhdistämistä”. Silloin et pääse käsiksi vain jäsenille ja tilaajille tarkoitettuun materiaaliin, mutta voit lukea kaikille avoimia materiaaleja.