Vastaa kyselyyn reumalääkkeistä

Kerro käsityksesi reumalääkkeistä ja auta kehittämään hoitoa.

Reumaliitto on mukana tutkimuksessa, jossa selvitetään reumasairauksia sairastavien käsityksiä lääkehoidostaan. Vastaamalla kyselyyn autat kehittämään lääke- ja muuta hoitoa.

Vastaa kyselyyn, jos sinulla on jokin lääkärin toteama reumasairaus. Kyselyssä tutkitaan etenkin biologisiin lääkkeisiin liittyviä käsityksiä, mutta sinulla ei tarvitse olla omakohtaista kokemusta biologisista lääkkeistä. Kaikkien reumaa sairastavien näkemykset ovat tervetulleita ja tärkeitä.

Tutkimuksen tekevät yhdessä Yliopiston Apteekki, Helsingin yliopisto, Reumaliitto sekä IBD ja muut suolistosairaudet ry. Tutkimuksen tuloksia käytetään lääke- ja muun hoidon kehittämiseen, tieteelliseen julkaisutoimintaan ja Helsingin yliopistossa tehtäviin opinnäytteisiin.

Vastaamiseen kannattaa varata aikaa 15–30 minuuttia. Vastaamaan pääset tästä.

Kysely on avoinna 31.1.2021 asti.

Kuvituskuvaa