Reumaliiton hallituksen puheenjohtajan vaali

Reumaliiton valtuusto avaa ehdokasesittelyn liiton hallituksen puheenjohtajaksi jäljellä olevaksi kaudeksi 2024–2026.

Hallituksen puheenjohtajuudesta kiinnostuneita pyydetään toimittamaan esittely itsestään valtuustolle verkkolomakkeella tästä linkistä viimeistään 8.11.2024.

Ehdokasesittelyiden pohjalta Reumaliiton valtuuston jäsen voi esittää ehdokasta puheenjohtajaksi valtuuston kokouksessa. Tämän lisäksi valtuuston jäsen voi esittää ehdokasta myös ehdokasesittelyiden ulkopuolelta. Ehdokkaaksi ei voi tulla ilman, että valtuutettu esittää henkilöä ehdolle valtuuston kokouksessa.

Ylimääräinen valtuuston kokous järjestetään lauantaina 16.11., jolloin käydään hallituksen puheenjohtajan vaali.
Reumaliiton hallitukseen kaudelle 2024–2026 valittu hallituksen puheenjohtaja Ulla Lehtikangas on eronnut tehtävästään 8.10.2024 omasta pyynnöstään. Ennen uuden puheenjohtajan valintaa Reumaliiton hallitusta johtaa varapuheenjohtaja Kari Mikkola.

Reumaliiton sääntöjen mukaan valtuuston tehtävänä on valita tarvittaessa eronneen, erotetun tai kuolleen liiton puheenjohtajan tai varapuheenjohtajan tilalle toinen henkilö jäljellä olevaksi toimikaudeksi.

Toiminnanjohtaja Anu Uhtio, anu.uhtio@reumaliitto.fi, p. 044 709 8138