Minna Elo Reumaliiton viestintäpäälliköksi

Reumaliiton viestintäpäällikkönä on aloittanut Minna Elo, 47.

Nainen hymyilee.
Minna Elo. Kuva: Pia Laine.

Minna Elolla on yli 15 vuoden kokemus järjestöviestinnästä, ja hän siirtyy Reumaliittoon Kirkon Ulkomaanavun vs. viestintäpäällikön tehtävästä.

Koulutukseltaan Elo on filosofian maisteri Helsingin yliopistosta. Hän suorittaa tällä hetkellä työn ohessa ylempää ammattikorkeakoulututkintoa palvelumuotoilussa.

”Reumaliitto tekee tärkeää työtä edistämällä reuma- ja muita tuki- ja liikuntaelinsairauksia sairastavien ihmisten mahdollisuuksia elää mielekästä, täysipainoista elämää. Hyvällä viestinnällä on keskeinen rooli palvelujen kehittämisessä heille”, sanoo Elo.

Reumaliittoon kuuluu 137 jäsenyhdistystä, jotka toimivat ympäri Suomen Porvoosta Utsjoelle.

”Yhdistysten toimintaedellytysten turvaaminen pitää muistaa soteuudistusta tehtäessä. Kansalaisyhteiskunnalla ja vapaaehtoistoiminnalla on merkittävä rooli sosiaali- ja terveyssektorin palvelujen tuottajana”, Elo sanoo.