Eduskunnan Tules -ryhmälle uusi puheenjohtaja

Eduskunnan Tules -ryhmä kokoontui tänään suunnittelemaan tulevaa toimintaa ja valitsemaan puheenjohtajan. Ryhmän uutena puheenjohtajana aloittaa Martti Talja (kesk.).

Eduskunnan Tules -ryhmä toimii vaikuttajaverkostona, jonka tarkoitus on viedä reuma- ja tule-sairaiden viestiä eteenpäin eduskunnassa ja lisätä tietoisuutta sairauksista. Ryhmä seuraa valtakunnan tason sosiaali- ja terveyspolitiikkaa. Se tarttuu epäkohtiin esimerkiksi sosiaaliturvassa.

Toiminnan käynnistymisestä tulee tänä vuonna täyteen 30 vuotta. Edustajiksi pyydetään erityisesti tuki- ja liikuntaelinsairauksien ehkäisystä ja hoidosta sekä yleisesti pitkäaikaissairaiden asioista kiinnostuneita kansanedustajia.

Lue lisää Reumaliiton vaikuttamistoiminnasta

Kuvassa oikealta Eduskunnan Tules -ryhmän Matti Semi, Sari Essayah, Johanna Karimäki, Sari Sarkomaa, ryhmän edellinen puheenjohtaja Anneli Kiljunen ja uusi puheenjohtaja Martti Talja sekä Reumaliiton toimitusjohtaja Maria Ekroth ja sosiaali- ja terveyspolitiikan asiantuntija Miranna Seppälä-Saukkonen.