Ajankohtaista yhdistyksille

Tältä sivulta löytyy yhdistyksiä koskevia ajankohtaisia asioita ja tapahtumia. Kaikki tulossa olevat koulutukset, tapahtumat ja tilaisuudet löytyvät Reumaliiton tapahtumakalenterista.

Kymmenen kertaa vuodessa sähköpostitse ilmestyvä yhdistyskirje kertoo ajankohtaiset asiat yhdistystoiminnan tueksi. Se lähetetään sähköpostitse automaattisesti yhdistysten puheenjohtajille, sihteereille, jäsenasioiden hoitajille sekä mahdollisiin toimistojen sähköpostiosoitteisiin. Yhdistyskirjeen voi myös tilata haluamaansa sähköpostiin alla löytyvän linkin kautta. Yhdistyksen hallituksen jäsenten ja muiden aktiivitoimijoiden kannattaakin tilata yhdistyskirje itselleen.

Hallitustreffit

Vuosittain järjestettävät Hallitustreffit kokoavat yhteen yhdistysten hallitustoimijat. Yhdeksällä alueella järjestettävien tilaisuuksien tavoitteena on lisätä osallisuutta, tarjota tietoa ajankohtaisista sekä Reumaliiton strategiaan liittyvistä aiheista ja ennen kaikkea mahdollistaa verkostoituminen ja kohtaaminen. Kutsuttuina ovat kunkin alueen yhdistysten hallitukset varajäsenineen sekä valtakunnallisten yhdistysten sillä alueella toimivat hallituksen jäsenet tai varajäsenet.

Nauravia naisia istuu pöydän äärellä.

Järjestöpäivät

Reumaliiton Järjestöpäivät pidetään joka toinen vuosi. Tapahtuma on suunnattu yhdistysten puheenjohtajille ja sihteereille. Päivillä on yhteistä ohjelmaa, työpajoja, tietoiskuja ja tapahtumatori. Aiheet ovat ajankohtaisia ja Reumaliiton strategiaan kytkeytyviä. Seuraavat Järjestöpäivät pidetään vuonna 2026. Vuoden 2024 Järjestöpäivät pidettiin 16.-17.3. Oulussa. Tutustu alla olevan painikkeen kautta Järjestöpäivillä esitettyihin aineistoihin.

Iloisia ihmisiä luentosalissa istumassa ja venyttelemässä keltaisilla jumppakuminauhoilla.

Liikettä niveliin -kampanja 2.-30.4.

Liikettä niveliin -kampanja kannustaa liikkumaan itselle mielekkäällä tavalla ja näkemään arjen pienimmätkin liikkumishetken hyvinvointia edistävänä.

Kuvassa ihmisiä liikkumassa tuoleilla.