Redovisning av verksamhetsunderstödet
Föreningarna avger en redovisning över användningen av föregående års verksamhetsunderstöd. Redovisning av verksamhetsunderstödet 2025 sista återkomstdatum var 5.2.2026. Reumaförbundet sammanställa sin resultatrapport till STEA baserat på svaren på redovisningen, så det är viktigt att svara på frågorna.
Som bilagor till redovisningen krävs bokslutshandlingar för år 2025 som godkänts och undertecknats av en beslutför styrelse och verksamhetsgranskarens/revisorns utlåtande för år 2025. Bilagorna kan laddas upp som bilagor i slutet av den elektroniska redovisningsblanketten eller också kan de skickas efteråt till Reumaförbundet. Ifall de begärda dokumenten inte ännu har behandlats och godkänts på föreningsmötet när redovisningen görs, kan ni skicka de undertecknade handlingarna efter årsmötets godkännande per e-post till adressen toiminta-avustus@reumaliitto.fi. Ifall ni skickar handlingarna i pappersversion som postförsändelse, skickas de till adressen: Reumaförbundet i Finland, Ilkkavägen 4, 0014000 Helsingfors. Märk kuvertet med: Redovisning av verksamhetsunderstöd.
OBS! Bilagorna ska emellertid inte skickas förrän de har blivit behandlade och godkända av föreningsmötet och undertecknade av en beslutför styrelse.
Redovisningen ska helst göras elektroniskt. Anvisningar och blanketter som rör redovisningen 2025 skickas per e-post till föreningarna i slutet av år 2025.
OBS! Den oanvända andelen av 2025 verksamhetsunderstöd returneras till Reumaförbundet senast 31.3.2026. Reumaförbundets kontonummer: FI67 5541 2820 0312 02 (Andelsbanken).
Informationsmöten om redovisning av verksamhetsunderstödet för år 2026 ordnas virtuellt (på finska) på Teams enligt följande: