Uutiset

YhdistysUutisia 2/4: SLE-yhdistyksessä ollaan innostuneita messuista ja valmistellaan synttäreitä

YhdistysUutisia on minisarja, joka kertoo Reumaliiton harvinaistoiminnan piirissä olevien yhdistysten ajankohtaisista asioista. Kaikki uutiset julkaistaan joulukuussa 2019. Esitimme neljälle valtakunnalliselle yhdistykselle viisi napakkaa kysymystä.

Tällä kertaa vuorossa on SLE-yhdistysVastaajina jäsensihteeri Elina Eklund ja sihteeri, rahastonhoitaja Kirsi Myllys. He kertovat, mihin yhdistyksessä panostetaan ensi vuonna. Elinalla ja Kirsillä on myös asiaa teille, jotka mietitte, lähteäkö mukaan yhdistyksen toimintaan.

Paljonko yhdistyksessänne on jäseniä tällä hetkellä? Mikä jäsenmäärän kehitykseen on vaikuttanut?

Jäseniä 13.11.2019 oli 192. Viime vuoden lopussa jäseniä oli 170. Jäsenmäärä on pikkuhiljaa kasvanut. Siihen lienee on vaikuttanut tiedottamisemme. Tietoisuus on lisääntynyt yhdistyksestä ja jäsenyyden hyödyistä, joita ovat kaikki Reumaliiton ja SLE-yhdistyksen jäsenedut, vertaistuki ja yhdistyksen tapahtumat. Jäseniä tuli lisää myös, kun perustimme vain jäsenille tarkoitetun oman Facebook-ryhmän.

Mainitkaa joku onnistuminen tai tähtihetki yhdistyksenne toiminnassa?

Jäsenkirje sähköpostitse. Olemme saaneet siitä hyvää palautetta jäseniltä.

Mikä on yhdistyksessänne suurin ponnistus, tärkein tavoite tai haaste vuonna 2020?

Osallistuminen Harvinaismessuille harvinaissairauksien päivänä 29.2.2020. Teemme Reumaliiton kanssa yhteistyötä vuositapaamisen järjestämisessä vuoden 2020 aikana. Lisäksi aloitamme vuoden 2021 suunnittelun, kun yhdistys täyttää 20 vuotta.

Mitä haluaisitte sanoa ihmiselle, joka miettii osallistumista yhdistyksen toimintaan, tilaisuuteen tai someryhmään?

Tervetuloa mukaan! Otamme mielellämme vastaan osallistumista juuri sen mukaan, mikä sinulle sopii. Mietitään yhdessä, mitä haluaisit tehdä ja missä olla mukana. Se voi olla kirjoittamista, tiedottamista (some tai muut kanavat), tapaamisten järjestelyä tai mitä vaan haluat sen olevan. Yhdistyksen hallitus valitaan vuosikokouksessa. Tehtäviä on monenlaisia. Niistäkin kerromme mielellämme. Toiminta on matalalla kynnyksellä ja suurelta osin netin kautta tapahtuvaa. Aikaa jokainen käyttää oman resurssinsa mukaan. Autamme alkuun, jokaisen panos on tärkeä yhdistyksessämme! Voit olla yhteydessä keneen tahansa meistä, esim. jäsensihteeriin jasensihteeri(at)sle-yhdistys.fi

Mitä muuta haluaisitte vielä sanoa?

Arvostamme yhdistyksessä kaikenlaisia ideoita, joita saamme jäseniltä. Valtakunnallisen yhdistyksen haasteena on järjestää tapahtumia ympäri Suomea, jos meillä ei ole paikallista alueen tuntijaa tekemässä paikkavarauksia jne. Jäsen voisi esimerkiksi ehdottaa yhdistykselle valtakunnallista tapaamista lähialueellaan. Kerro ideoistasi meille!

YhdistysUutisia jatkuu:

• 11.12. Suomen Sklerodermayhdistys