Reumaklubben

Reumaklubben är en öppen mötesplats för personer som lever med reumatiska och andra sjukdomar i stöd- och rörelseorganen.

Värikkäitä säkkituoleja rivissä virtuaalisessa huoneessa

Vad är Reumaklubben?

Reumaklubben är en öppen mötesplats på webben för personer som lever med reumatiska och andra sjukdomar i stöd- och rörelseorganen. Här kan du ordna egna möten och diskutera med andra människor. Syftet med Reumaklubben är att erbjuda kamratstöd och någon att prata med.

Hur fungerar Reumaklubben?

I Reumaklubben diskuterar man med andra människor i specifika ’rum’ via video- och ljudanslutning. Plattformens rum är öppna dygnet runt. Du kan ordna ett möte för din närmaste krets eller delta i organiserad verksamhet. Du kan fritt ansluta dig till offentliga rum på Reumaklubbens startsida, men för egna grupper kan man också skapa ett slutet rum. På webbplatsen finns anvisningar om hur du använder Reumaklubben. Den är lätt att använda och kräver ingen inloggning eller installering av appar. Läs mer om Reumaklubben och ordna en egen pratstund redan idag!

Reumaklubbens webbadress är: https://reumaklubi.reumaliitto.fi

Utrustning som krävs för att använda Reumaklubben

• En dator eller smartenhet med kamera och mikrofon. Du klarar dig med enbart mikrofon om din apparat inte har en kamera.
  • En fungerande internetanslutning.
  • Störningar kan inträffa i vissa webbläsare, så vi rekommenderar att du använder Chrome, Firefox eller Safari.
Reumaklubi-verkkosivun virtuaalisia huoneita