Kolari

lördag 14.9.2024,

kl. 11:30-17:00

Plats för evenemanget

Lapland Hotels Saaga, Ylläsjärvi.

Iso-Ylläksentie 42 ,Kolari

Arrangör

Reumaliitto

Event illustration

Yhdistykset hyvinvoinnin edistäjinä

Tervetuloa inspiroitumaan, kokeilemaan uutta, virkistymään sekä tutustumaan lähialueen yhdistystoimijoihin.

Yhdistyksillä on tärkeä rooli jäsentensä hyvinvoinnin edistäjinä. Omahoitopolku-hankkeessa halutaan tarjota tukea ja ideoita monipuoliseen ja hyvinvointia tukevaan yhdistystoimintaan Yhdistykset hyvinvoinnin edistäjinä -tilaisuuksien myötä. Tilaisuudessa saat maistiaisia erilaisista aktiviteeteista sekä työkaluja hyvinvointia tukevan toiminnan toteuttamiseen omassa yhdistyksessä.

Missä ja milloin?

Tilaisuus järjestetään lauantaina 14.9. klo 11:30-17 Ylläksellä Lapland Hotels Saagassa.

Kenelle

Yhdistykset hyvinvoinnin edistäjinä -tilaisuudet on suunnattu kaikille reuma- ja tules-yhdistysten toimijoille, jotka ovat kiinnostuneita kokeilemaan uutta ja saamaan uusia vinkkejä oman yhdistyksen toimintaan. Osallistujilla ei tarvitse olla ennakkoon kokemusta hyvinvointia tukevan toiminnan järjestämisestä.

Tilaisuuteen mahtuu enintään 30 henkilöä ilmoittautumisjärjestyksessä. Samasta yhdistyksestä mukaan otetaan enintään kolme osallistujaa, sillä haluamme tarjota mahdollisuuden osallistua mahdollisimman monen eri yhdistyksen toimijoille. Mikäli osallistujien enimmäismäärä ei ole täynnä, voidaan samasta yhdistyksestä ottaa mukaan useampi osallistuja.

Ohjelma

Tilaisuus alkaa klo 11.30 lounaalla ja päättyy klo 17 mennessä. Tilaisuus sisältää tieto- ja keskustelupainotteisen osuuden sisätiloissa sekä aktivoivan, kevyttä liikuntaa sisältävän osuuden ulkona. Tarkemmat tiedot aikataulusta lähetetään ilmoittautuneille sähköpostitse. Koska osa tilaisuuden ohjelmasta järjestään ulkona, varaathan mukaasi ulkoiluun sopivat vaatteet sekä jalkineet sään mukaisesti.

Tilaisuus ohjelmineen ja tarjoiluineen (lounas ja iltapäiväkahvi) on osallistujille maksuton. Yhdistys päättää osallistujiensa matka- ja mahdollisista majoituskustannuksista.

Mukaan voit ilmoittautua 29.4.-18.8. välisenä aikana.

Hyvä tietää

Huomaathan, että Lapin alueen Hallitustreffit yhdistysten hallituksille järjestetään Ylläksellä sunnuntaina 15.9. Voit osallistua molempiin tilaisuuksiin tai vain toiseen. Yhdistykset hyvinvoinnin edistäjinä -tilaisuuksiin ovat tervetulleita niin hallituksen jäsenet ja varajäsenet kuin hallituksen ulkopuoliset yhdistystoimijatkin.  Huomaathan, että hallitustreffeille on erillinen ilmoittautuminen.

Yhdistykset hyvinvoinnin edistäjinä -tilaisuudet järjestään syksyn 2024 aikana myös Turussa ja Jyväskylässä. Tervetuloa mukaan omaa kotipaikkaasi lähimpään tilaisuuteen!

Yhdistykset hyvinvoinnin edistäjinä -tilaisuudet ovat Omahoitopolku-hankkeen järjestämiä. Omahoitopolku on Reumaliiton koordinoima hanke, jota rahoittaa sosiaali- ja terveysministeriö järjestöavustuksilla.

Evenemang