Gå till innehåll

Stöd verksamheten och ge en gåva

Ingen gåva är för liten – många små blir stora tillsammans.

Medlen används för att finansiera verksamhet för vuxna, ungdomar och barn med en reumatisk sjukdom eller en annan sjukdom i stöd- eller rörelseorganen.

Tyttö hymyilee pehmolelu kädessään.

Engångsgåva

Din gåva gör det möjligt att ge tillförlitlig information och kamratstöd till dem som drabbats av en långvarig sjukdom.

Äiti ja lapsi katsovat hymyillen ja nenät vastakkain toisiaan silmiin keittiössä.

Bemärkelsedagsdonationer

På en bemärkelsedag kan du i stället för presenter och blommar be om donationer till Reumaförbundets verksamhet.

Kontonumret FI97 5789 5420 0889 60.

Mera information: anni.pyy@reumaliitto.fi

Vaaleanpunaisia ruusuja.

Minnessamling

I samband med en närståendes bortgång kan man i stället för kondoleansblommor be om en donation till Reumaförbundet.

Påminnelser begärs till konto FI97 5789 5420 0889 60. Om du vill veta hur många donationer som samlats in, be att ange ditt namn i meddelandefältet.

Mera information: anni.pyy@reumaliitto.fi

Valkoinen kynttilä, valkoinen lilja ja avoin muistokirja pöydällä.

Ge en gåva via banköverföring

Reumaförbundet i Finland rf:s samlingskonto:
FI97 5789 5420 0889 60
BIC: OKOYFIHH

Ett varmt tack för ditt stöd!

Iloinen ikäihminen värikkäissä vaatteissa nojaa kaiteeseen ja hymyilee kameralle

Donationer genom testamente

Reumaförbundet i Finland rf är ett allmännyttigt samfund och behöver inte betala skatt på donationer genom testamente.

Donationer genom testamente används i sin helhet till det ändamål som donatorn har valt.

En donation kan i enlighet med donatorns vilja användas till t.ex.

Reumaförbundets allmänna verksamhet. I så fall avväger vi vad som är viktigast just då, t.ex. verksamhet för barn och ungdomar eller arbete för en bestämd sjukdomsgrupp.

Reumaförbundets forskningsfond, vars syfte är att stödja bl.a. forskning i reumatiska sjukdomar och andra sjukdomar i stöd- och rörelseorganen.

Ytterligare information

Ekonomichef Anni Pyy, 050 548 6421, anni.pyy@reumaliitto.fi

Pieni poika ja aikuinen istuttamassa puun taimea.

Insamlingstillstånd: RA/2021/340

Förändringsbeslut