Järjestötyöntekijä, Paikka auki -oppisopimus

Tule opiskelemaan ammattitutkinto oppisopimuksella valtakunnalliseen sote-alan järjestöön!

Nuori henkilö katsoo hymyillen kameran ohi, taustalla näkyy vanhempia henkilöitä.

Tule meille opiskelemaan itsellesi ammatti!

Tehtävä on oppisopimuspaikka eli työskentelet järjestötyöntekijänä ja suoritat samalla ammatillista tutkintoa tai lisäkoulutusta, kuten erikoisammattitutkintoa. Reumaliiton työtehtäviin soveltuvia tutkintoja ovat esimerkiksi nuoriso- ja yhteisöohjaajan ammattitutkinto ja vapaaehtoistyön koordinoinnin erikoisammattitutkinto.

Tunnistatko itsesi?

• Olet kiinnostunut työskentelemään järjestökentällä yhdistysten ja vapaaehtoisten parissa.
  • Tulet toimeen niin ikäihmisten kuin lasten ja nuortenkin kanssa.
  • Olet kiinnostunut vaikuttamisesta ja haluat edistää sairastavien yhdenvertaisuutta ja osallisuutta yhteiskunnassa.
  • Sinulla on hyvä suomen kielen taito. Tuot asiasi esille selkeästi niin kirjallisesti kuin suullisestikin.
  • Olet oma-aloitteinen ja ratkaisukeskeinen. Pidät ideoinnista ja sinulla riittää tarmoa viedä suunnitelmat myös käytäntöön.

Katsomme eduksi

• kokemuksen vapaaehtoistyöstä ja/tai järjestö- tai yhdistystoiminnasta
  • kokemuksen vaikuttamisesta ja/tai viestinnässä
  • kokemuksen sosiaali- ja terveysalalta
  • ruotsin kielen taidon.

Työtehtävät

Olet mukana suunnittelemassa ja toteuttamassa Reumaliiton järjestötoimintaa, vaikuttamista ja viestintää. Tehtäviin voi kuulua esimerkiksi:

• koulutusten, tapahtumien ja tilaisuuksien järjestämistä
  • sisältöjen ja materiaalien tuottamista
  • viestintätehtäviä, kuten yhdistyksille suunnattua viestintää
  • vaikuttamistyön suunnittelua, taustoitusta ja koordinointia
  • lasten ja nuorten toiminnan suunnittelua ja toteutusta.

Tehtäviä voidaan jonkin verran räätälöidä suoritettavan tutkinnon ja valittavan henkilön vahvuuksien mukaan.

Voit hakea tehtävää, jos täytät Paikka auki -ohjelman edellytykset:

• Olet 18–29-vuotias tai osatyökykyinen työsuhteen alkaessa.
  • Jos olet nuori, et voi olla työsuhteessa etkä päätoiminen opiskelija. Voit kuitenkin olla kuntouttavassa työtoiminnassa tai työkokeilussa.
  • Jos olet osatyökykyinen, voit olla yli 30-vuotias, työelämässä tai opiskelemassa ja silti hakea Paikka auki -työpaikkaa.

Näissä puitteissa:

Työ alkaa mahdollisimman pian, ja kestää kokoaikaisena enintään 2,5 vuotta, kuitenkin enintään tutkinnon suorittamisen ajan.

Olemme saaneet rahoitusta STEA:n Paikka auki -ohjelmasta, ja oppisopimuksesta maksetaan työehtosopimuksen mukaista palkkaa. Työsuhteeseen kuuluu myös lounasetu ja lakisääteistä laajempi työterveyshuolto.

Työsuhde voi olla osa-aikainen tai kokoaikainen ja työaikasi on enintään 37,5 tuntia viikossa. Oppisopimuskoulutuksen lähipäivät luetaan työajaksi. Työ voi sisältää jonkin verran matkustamista, sekä ilta- ja viikonlopputöitä erikseen sovittuina ajankohtina. Tehtävässä voi tehdä osittain etätyötä, mutta se edellyttää kuitenkin säännöllistä läsnäoloa myös Helsingin toimistolla viikoittain.

Toimistomme sijaitsee hyvien kulkuyhteyksien ja lounaspaikkojen äärellä Helsingin Punavuoressa. Reumaliitto noudattaa kulloinkin voimassa olevaa työehtosopimusta, tällä hetkellä meillä on voimassa Terveyspalvelualan työehtosopimus.

Toimi näin:

Hae paikkaa hakemuslomakkeella. Liitteeksi pyydämme lisäämään

• ansioluettelon
  • motivaatiokirjeen tai vaihtoehtoisesti enintään kahden minuutin mittaisen videon.

Hakuaika päättyy 11.2.2024 klo 23:59. Kutsumme osan hakijoista haastatteluun viikolla 8.

Kysy lisää

Lisätietoja tehtävästä ja työsuhteesta antavat viestintäpäällikkö Minna Elo, minna.elo@reumaliitto.fi, 044 493 2740 ja järjestötoimen johtaja Ulla Rantanen ulla.rantanen@reumaliitto.fi, 044 049 9946.

Lisätietoa Paikka auki -oppisopimuksella työskentelystä voit kysellä nykyiseltä oppisopimuksella opiskelevalta järjestötyöntekijältämme Eeva Säilältä, eeva.saila@reumaliitto.fi, p. 044 563 0084.

Suomen Reumaliitto ry on kansanterveys-, potilas-, vammais- ja liikuntajärjestö. Edistämme reuma- ja muihin tuki- ja liikuntaelinsairauksiin sairastuneiden ihmisten hyvinvointia tarjoamalla tietoa, tukea ja toimintaa. Vaikutamme yhteiskunnassa, rakennamme reumayhteisöä ja helpotamme sairastavien ihmisten elämää yhdessä jäsenyhdistystemme kanssa. Reumaliitolla on 130 jäsenyhdistystä eri puolilla Suomea ja noin 30 000 jäsentä.

Vastaisitko tärkeään kyselyyn: Käyttäjäkysely

Täyttämiseen menee noin 2 minuuttia.